Rebranding van de corporate identity van Emolife Events & Consultancy zodat deze beter aansluit bij het bedrijf en de diensten die zij aanbieden. Hiervoor ging KO aan de slag met het ontwerp van een nieuw logo inclusief beeldmerk voor Emolife.

Logo_Emolife, Emolife T-shirt, onderdeel van Rebranding visual identity Emolife - Kolster Ontwerp
Rebranding visual identity Emolife - Kolster Ontwerp

Website Emolife

Emolife T-shirt, onderdeel van Rebranding visual identity Emolife - Kolster Ontwerp

T-shirt Emolife

Overzicht visual identity Emolife in een BooQi

Emolife Events & Consultancy is een eventfundraisingbureau met vestigingen in meerdere Europese steden. Emolife creëert (meerdaagse) sportieve fundraising-challenges voor goede doelen, die substantiële bedragen opleveren en een community van betrokken donateurs en sponsors. Emolife Events & Consultancy heeft een zusterbedrijf in Emolife Fundraising, de marktleider op het gebied van direct dialogue, op straat, bij festivals, door-to-door en met inzet van eigen callcentra. 

Opdracht

Zorg voor de rebranding van de corporate identity van Emolife Events & Consultancy zodat deze beter aansluit bij het bedrijf en de diensten die zij aanbieden. Hiervoor ging KO aan de slag met het ontwerp van een nieuw logo inclusief beeldmerk voor Emolife. De pay-off, de servicemarks en werkmaatschappijen werden meegenomen in de totale restyling van de huisstijl. Vervolgens is de huisstijl verder uitgewerkt voor de verschillende huisstijldragers; van visitekaart tot website, van BooQi tot signing. Uiteindelijk is alles gebundeld in een overzichtelijke huisstijl manual.

Concept

In het uiteindelijke beeldmerk zijn de volgende betekenissen terug te zien:

  • De E van emolife
  • Een golf, die symbool staat voor voortdurende beweging, bedrijvigheid, verandering
  • Een wereldbol, die symbool staat voor wereldwijd actief en inzetbaar
  • Emolife, een bedrijf met een hart (voor de zaak)

Het logo van Emolife heeft een solide, vloeiende vorm en kenmerkt zich door een eenvoudig en compact geheel.

De primaire huisstijlkleur

Kleuren bepalen voor een belangrijk deel de huisstijl en dragen daarmee de identiteit van Emolife. De kleur heeft betekenis. Oranje staat voor energie, vitaliteit, blijdschap, creativiteit, motivatie, optimisme en een algeheel gevoel van welzijn.

Website: www.emolife.nl